Retur & refundering
Fortrydelsesret
Tak fordi du handler ved MCS Nordic, Vi håber, at du bliver glad for dit køb.
Hvis dette ikke er tilfælde, er du velkommen til at returnere den eller de ønskede varer til os, som du ønsker refunderet.
Du har som kunde 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Din fortrydelsesret løber fra den dag ordren blev modtaget af enten dig eller en anden person, som befinder sig på adressen. Har du bestilt levering til en PakkeShop, starter fortrydelsesperioden fra den dag, du afhenter ordren i den pågældende PakkeShop.
Ønsker du at returnere en vare, skal den være i perfekt stand. Det betyder, at den skal være ren (ingen pletter fra deodorant, parfume eller makeup), ubrugt, uvasket og med de originale mærker. Sko skal returneres i den originale æske.
Du er velkommen til at prøve tøjet på samme måde som i en fysisk butik.
Hvis varer returneres i en ikke-salgbar stand, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Dette gælder ikke defekte varer.
Ombytning
Ønsker du at bytte en vare til en anden, skal du returnere varen og afgive en ny ordre på vores hjemmeside.
Returnering
Følg nedenstående for at sende din pakke retur:
Når du returnerer en vare, bedes du anmode os om din returnering via din kundeprofil forud for din returnering. Dette gøres på følgende måde:
1. Klik på profilikonet i højre øverste hjørne på vores side el. klik her.
2. Indtast den mail, som passer til den ordre, som du ønsker at returnere. Klik derefter på "fortsæt".
3. Gå til din mailkonto, og åbn den mail, du netop har modtaget fra vores butik. Kopier den sekscifrede bekræftelseskode og indtast den i feltet tilbage på webshoppen.
4. Klik på den ordre, du vil sende en anmodning om returnering for.
5. Hvis din ordre indeholder mere end én vare, skal du vælge de varer, du ønsker at returnere.
6. Vælg en årsag til returnering.
7. Klik på "anmod om returnering". Du modtager herefter en bekræftelsesmail om, at vi har modtaget din returanmodning.
- Pak herefter de varer, du ønsker at returnere. Vigtigt: Vil du sende flere ordre retur, skal du sende ordrerne separat, og dermed bruge det returlabel, der passer til ordren. Ellers kan ordren ikke returneres.
- Til forsendelse af dine returvarer opfordrer vi til, at du genbruger emballagen. Sæt den medsendte returlabel fast på din forsendelse. Vær opmærksom på, at gamle pakkelabels ikke må være synlige. Hvis du mangler en forudbetalt returlabel i din pakke, bedes du kontakte vores kundeservice.
- Indlever pakken til den samme transportør, som leverede pakken til dig. Se eventuelt logoet på returlabelen.
- Husk at bede om en kvittering for indlevering med pakkenummer, så pakken kan spores, hvis den skulle blive væk undervejs. Du bærer ansvaret for bortkomne varer
Ved returnering skal nedenstående adresse benyttes:
MCS Nordic
c/o DKI Logistics A/S
Egeskovvej 17A
8700 Horsens
Port 223
Ønsker du at bytte til en anden størrelse eller en anden vare, skal du sende varen retur og afgive en ny bestilling online.
Refundering
Du vil modtage en e-mail, så snart vi har modtaget din returnering på vores lager. De returnerede varer vil blive refunderet inden for 14 hverdage fra modtagelsen.
Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder evt. Leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke, hvis du har købt flere varer i en ordre og du kun fortryder en del af dit køb. I sådanne tilfælde refunderer vi ikke leveringsomkostningerne.
Det koster 29 kr. at benytte vores returlabel, som vil blive fratrukket dit returbeløb.
Vi gennemfører tilbagebetaling via samme betalingsmiddel, som du benyttede, da du lagde din ordre. Har du købt varerne med et gavekort, vil refundering ske med udstedelse af et nyt gavekort med det pålydende beløb.
Gavekort refunderes ikke.
Reklamation
Vi er kede af at høre, at kvaliteten på dit køb ikke er, som den skal være. Vi hjælper dig gerne med oprette en reklamation på den vare, det drejer sig om. Du kan reklamere ved at kontakte vores kundeservice.
Vi gør opmærksom på, at reklamationsretten dækker produktionsfejl og omfatter dermed ikke slitage eller fejl der er opstået som følge af forkert behandling af produktet. Du skal indgive din reklamation hurtigst muligt og i hvert tilfælde indenfor i rimelig tid efter, at manglen er opdaget.
Vi har brug for følgende for at kunne bedømme din reklamation:
- Ordrenummer og varenummer. Kan findes i din ordrebekræftelse sendt på mail eller den medfølgende følgeseddel.
- Skriv en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller fejlen er opstået.
- Som baggrund for reklamationen skal vi bruge 3-4 billeder af fejlen og varen i sin helhed (forfra og bagfra). Fejlen skal være fuldt synlig på mindst ét af billederne.
- Når vi har modtaget din henvendelse, behandler vi din reklamation hurtigst muligt.