Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
MCS Nordic
c/o STX Retail ApS
Porsborgparken 6
DK-9530 Støvring
CVR: 42752924
Hvis du oplever problemer på vores website, bedes du kontakte kundeservice:
E-mail: info@mcsnordic.dkTlf.: +45 31 69 03 78
Bestilling
Mcsnordic.dk er åben 24 timer i døgnet. Dog kan webshoppen være lukket i forbindelse med vedligeholdelse.
Bestillinger afgivet vil blive behandlet den efterfølgende arbejdsdag.
I bestillingsprocessen kan du ændre på dine oplysninger samt ændre i din bestilling, før du afsender den. Så snart du har trykket 'Fuldfør ordren', er du bundet af din bestilling, og du vil herefter modtage din bestillingsbekræftelse via e-mail. Hvis vi af en eller anden grund ikke kan ekspedere din bestilling, vil du høre fra os.
Hvis du har spørgsmål til din bestillingsbekræftelse eller andet, bedes du kontakte vores kundeservice.
E-mail: info@mcsnordic.dk
Betaling
Som kunde har du følgende betalingsmuligheder:
- Dankort
- Dankort/Visa
- Mastercard
- Visa Electron
- MobilePay
Betalingen vil blive trukket på din konto, når bestillingen afsendes fra vores lager. Har du bestilt flere varer, og er en af varerne i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når den afsendes.
Priserne er angivet i danske kroner inkl. moms. Prisen for levering lægges oveni varens pris. Du vælger leveringsmetode i slutningen af bestillingsforløbet.
Gebyr for betaling med kort udstedt til private forbrugere afholdes af STX Retail ApS. Gebyr for betaling med andre kort end private kort, f.eks. firmakort og gebyr for betaling med kort udstedt uden for EU, pålægges kunden.
Levering
Vi leverer i hele Danmark på nær Grønland og Færøerne.
Leveringsmetode og pris:
- GLS PakkeShop DKK 29,00
- GLS Privatlevering DKK 59,00 (DKK 29,00 på ordre over DKK 499)
- GLS Erhvervsadresse DKK 59,00 (DKK 29,00 på ordre over DKK 499)
Der er fri fragt på alle ordre over DKK 499,00 til GLS PakkeShop. Gratis levering bliver automatisk tilføjet, når du afgiver din bestilling, hvis bestillingsbeløbet lever op til betingelserne for gratis fragt.
Under udsalg kan der forekomme længere leveringstider end normalt.
Din bestilling vil blive leveret mandag til fredag. Bestillinger afgivet på hverdage før kl. 12 vil som regel blive behandlet og afsendt samme dag. Bestillinger afgivet hen over en weekend eller helligdag vil blive behandlet den efterfølgende arbejdsdag.
Leveringstiden er 1-3 hverdag. I særlige perioder med travlhed kan der opstå længere leveringstider.
Der skal underskrives ved modtagelse af alle leveringer. Det behøver ikke nødvendigvis at være dig selv, der underskriver, du kan også give fuldmagt til f.eks. en ven, et familiemedlem, en kollega eller lignende.
Vi kan ikke tilbyde levering på en særlig dag eller tidspunkt, da alle bestillinger bliver behandlet i kronologisk rækkefølge.
Skulle det ske, at en levering bliver forsinket, kan MCS Nordic ikke holdes ansvarlig for dette. Vær opmærksom på, at vi kun sender til privat- eller erhvervsaddresser og ikke til postboks.
I tilfælde af, at pakken ikke afhentes i tide ved leveringsstedet, vil du som kunde være ansvarlig for at afholde eventuelle returomkostninger, når varen sendes retur til vores lager. Ønsker du fortsat at få leveret ordren skal denne genbestilles på webshoppen.
Fortrydelsesret
Hvis du ikke er fuldt ud tilfreds med dit køb, er du velkommen til at returnere varen til os. Du har som kunde 100 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 100 dage efter den dato, hvor du eller en tredjepart – bortset fra den transportør, du har angivet – er i fysisk besiddelse af varerne.
I tilfælde af at flere varer bestilt i samme bestilling leveres særskilt, udløber fortrydelsesfristen 100 dage efter den dato, hvor du eller en tredjepart – bortset fra den transportør, du har angivet – er i fysisk besiddelse af den sidste vare. Eller 100 dage efter, at den sidste vare er blevet leveret til det fragtsted, der blev valgt ved afgivelse og betaling af din bestilling.
For at benytte dig af fortrydelsesretten skal du meddele MCS Nordic, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan benytte dig af returskemaet, som er vedlagt din forsendelse. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din pakke med udfyldt returskema, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Skulle du mod forventning ikke have modtaget et returskema i din forsendelse, bedes du kontakte kundeservice.
Bemærk: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din bestilling retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Når du returnerer en vare, bedes du anmode os om din returnering via din kundeprofil forud for din returnering. Dette gøres på følgende måde:
1. Klik på profilikonet i højre øverste hjørne på vores side el. klik her.
2. Indtast den mail, som passer til den ordre, som du ønsker at returnere. Klik derefter på "fortsæt".
3. Gå til din mailkonto, og åbn den mail, du netop har modtaget fra vores butik. Kopier den sekscifrede bekræftelseskode og indtast den i feltet tilbage på webshoppen.
4. Klik på den ordre, du vil sende en anmodning om returnering for.
5. Hvis din ordre indeholder mere end én vare, skal du vælge de varer, du ønsker at returnere.
6. Vælg en årsag til returnering.
7. Klik på "anmod om returnering". Du modtager herefter en bekræftelsesmail om, at vi har modtaget din returanmodning.
8. Send dine varer retur.
Ved returnering er du ansvarlig for, at pakken er pakket forsvarligt ind. Vær opmærksom på, at gamle pakke-labels ikke må være synlige.
Sæt den medsendte returlabel på pakken, og aflever returpakken til samme transportør, som den blev leveret med. Er du i tvivl herom, så se transportørens logo oppe øverst i højre hjørne på den medsendte returlabel. Husk at bede om en kvittering med et pakkenummer, når du afleverer din pakke. Dette er din forsikring, hvis pakken skulle blive væk undervejs.
Det koster 29 kr. at benytte vores returlabel, som vil blive fratrukket dit returbeløb.
Bemærk, at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Ved returnering skal nedenstående adresse benyttes:
MCS Nordic
c/o DKI Logistics A/S
Egeskovvej 17A
8700 Horsens
Port 223
Ønsker du at bytte til en anden størrelse eller en anden vare, skal du sende varen retur og afgive en ny bestilling online.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
For at få hele købsbeløbet retur må du gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Du vil modtage en e-mail, så snart vi har færdigbehandlet din returnering på vores lager. Dette kan tage op til flere dage, efter pakken er modtaget. De returnerede varer vil blive refunderet inden for 14 hverdage fra modtagelsen.
Når du fortryder et køb, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder evt. Leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke, hvis du har købt flere varer i en ordre og du kun fortryder en del af dit køb. I sådanne tilfælde refunderer vi ikke leveringsomkostningerne.
Det koster 29 kr. at benytte vores returlabel, som vil blive fratrukket dit returbeløb.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har fået varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis på din levering af pakken til postkontoret/transportøren samt noterer forsendelsesnummeret, så du kan følge pakken.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på. I tilfælde heraf fratrækkes denne værdiforringelse købsbeløbet.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af bestillingsbekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du udfylder vores returskema, som er medsendt.
Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Levering af forkerte varer
Hvis dine varer ikke er i overensstemmelse med det, du har bestilt, beklager vi på forhånd dette. Du bedes venligst kontakte info@mcsnordic.dk så snart du opdager fejlen, så vi kan hjælpe dig.
Du er ikke ansvarlig for omkostninger i forbindelse med returnering af varer, der ikke er i overensstemmelse med det, du havde bestilt. Vi refunderer købsprisen og selvfølgelig leveringsomkostningerne, når vi har modtaget varerne.
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler er gældende for varekøb.
Når du handler på mcsnordic.com har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, få pengene tilbage eller få afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid”, efter at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi har brug for følgende for at kunne bedømme din reklamation:
- Ordrenummer og varenummer. Kan findes i din ordrebekræftelse sendt på mail eller den medfølgende følgeseddel.
- Skriv en kort beskrivelse af, hvordan skaden eller fejlen er opstået.
- Som baggrund for reklamationen skal vi bruge 3-4 billeder af fejlen og varen i sin helhed (forfra og bagfra). Fejlen skal være fuldt synlig på mindst ét af billederne.
- Når vi har modtaget din henvendelse, behandler vi din reklamation hurtigst muligt.
Lovvalg
Dansk ret er gældende.
Senest revideret 18. august 2022